tisdag 26 oktober 2010

Sticka, sticka och sticka

Vilken upplevelse ! Tänk att sticka i princip hela dagar, tillsammans med de som inte alls tycker att det är konstigt:) Att åka iväg på stickläger är något som jag verkligen vill göra igen. Tack underbara Ulrika för att du ordnade allt så bra. Tur att det finns sådana eldsjälar som du.

MEN nu har jag totalt garnköpsförbud.  Inte för att jag köpte några stora mängder, men jag hade tur både i garnlotteriet (nya garner för mina ögon) och rebustävlingen (ett underbart garn med 52% superwash ull & 48% Mullbärssilke) Hoppas att någon har ett bra tips på vad detta skulle kunna bli :)
dessutom fick vi alla en goodiebag som också innehöll en hel del tjusiga garner. Gissar att det kommer att dröja nästan till pension innan jag har stickat upp det.

I bilen på väg hem börjde jag nysa, och det utvecklade sig till en otrevlig förkylning (finns det trevliga?)
Jag skojar och säger att det är jämtländska bacilusker som jag har fått. Förlåt Lotta och Bodil, det är säkert inte ni som har smittat mig. Så nu ligger jag hemma och dricker te med honung och kraxar och nyser.

2 kommentarer:

  1. Nej vad trist att du blivit sjuk :( Krya på dig snabbt så du orkar sticka lite mera =)

    SvaraRadera
  2. Tack själv, det var så roligt att träffa dig!
    Jag känner mig så ofantligt rik som får umgås med så underbara människor!

    Krya på dig!

    SvaraRadera