söndag 31 oktober 2010

Ännu en sjal

Eller, ännu en sjal påbörjad. Vi var många på sticklägret som beundrade Lindas och Thereses tjusiga Andréas sjal.



 Jag trodde nog att jag skulle få avvakta ett tag med att sticka den, mest beoende på
mitt garnköpstopp. Men efter lite grävande så kom mitt 30-åriga växtfärgade ullgarn fram i dagsljuset igen. Tänk att det har legat o väntat i 30 år. Det var riktigt fina höstfärger terrakotta och brunt med terrakottaskiftningar. En härva av varje har jag och efter lite googlande får jag fram att en härva är ungefär 260 m, hoppas att det ska räcka till mellanstorleken.
Är det någon som har en bra lösning på hur man kan förvara sjalar överskådligt och bra ?!

4 kommentarer:

  1. Inte har jag något bra förslag på sjalförvaring... men det är roligt att du är med i min utlottning!!

    Kram skogsflickan

    SvaraRadera
  2. Åh vad duktig du är. Jag är så imponerad.
    Kul att du är med i min utlottning.
    Sköt om dig
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Åh den färgkombinationen var superläcker!

    SvaraRadera
  4. Hej Therese!
    Tänk att garnet är hur gammalt som helst(ca 30 år). Jag hoppas att det ska bli bra.

    SvaraRadera