lördag 9 oktober 2010

Garninköp

Tänk så underbart det är med Ravelry! Vilka fantastiska mönster man kan hitta där. Häromkvällen, när jag hade insett att det kanske är på tiden att jag stickar något annat än sockar....
Då hittade jag ett väldigt rart och rosa vantmönster mina tankar går direkt till bröstcanserfonden och rosaband. Sagt och gjort, redan nästa dag så slängde jag iväg en beställning på Rowans ull i färgerna snow och vintage. Visst låter det fint:) Min syster hakade också på, så en av våra stickningar som får följa med till sticklägret torde vara dessa.

1 kommentar:

  1. De vantarna är underbara på Ravelry - ska bli spännande att följa skapandet av dem på Sticklägret =)
    & ja, Ravelry är fantastiskt!! Lycka till med din Ishbel oxå, jag har en på G som jag "borde" sticka klart :o)
    Vi ses snart!! /GrodanStickar - Alexandra

    SvaraRadera