lördag 9 oktober 2010

Ishbel/Haruni/Sockar

Jag har, inspirerad av alla fina stickbloggar, slagit till och köpt mitt första mönster via Ravelry Ishbel. Garnet i rosa (så klart), mönstret var underbart, men jag blev inte nöjd med hur färgerna skiftade. Jag hade stickat upp nästan ett helt nystan då jag insåg att jag var tvungen att byta garn. Det blev till att riva upp. I garnkorgen fanns ett annat garn som jag länge har kastat mina blickar på och inte riktigt kunna klura ut vad det skulle kunna passa till. Så jag gjorde en test och nu tycker jag att det ser mycket bättre ut, inspirerad av miastick har jag tagit ett annat enfärgat garn och gjort kanten längst ut efter ett annat sjalmönster Haruni. Nu är den enda fasan att det inte ska räcka med ett nystan, men jag hoppas.

Det ratade garnet fick trots allt en ny chans, tillsammans med mörkt plommonlila Step har jag börjat sticka sockar och nu tycker jag att färgskiftningar blir mycket bättre. Men det gäller att hålla tungan rätt i mun. Tur att det finns hjälpmedel i form av mönsterhållare och magneter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar