lördag 13 november 2010

Garnvinster

Nu har garnet från Skogsflickan kommit fram till mej. Tack snälla ! för det fina garnet och bonusen som fanns i paketet (den smakade ljuvligt).  Efter lite garnklappande så gissar jag att det kommer att bli en mössa till min dotter.

Min andra garnvinst från Rebustävlingen under sticklägret i norr, har nu blivit en Hawthorne. Jag har varit orolig att garnet inte skulle räcka men det blev tom över 17 gr.  Det är mycket troligt att jag kommer att sticka samma mönster i Cascade nästa gång, kanske en julklapp.

Jag har tagit kort ute i snön för att om möjligt kunna visa den otroligt vackra färgen på garnet.

6 kommentarer:

  1. Vad roligt med vinstgarner =) Har fortf problem med min Holden Shawlette, försöker klura ut hur man gör "knit cast on", är det inte bara att lägga upp, eller har du tips på ngn sida med bra förklaring/video? Kram Alex

    SvaraRadera
  2. Kolla på yotube, det var där som jag friskade upp mitt minne:)
    Det tog väldigt lång tid att maska av, men det blir väldans dekorativt.
    Kram Lissan

    SvaraRadera
  3. Ok, det ska jag göra =) Trevlig kväll - kram Alex

    SvaraRadera
  4. Så bra att det kom fram ordentligt :D

    Kram skogsflickan

    SvaraRadera
  5. Så jättefin din Hawthorne blev!

    SvaraRadera
  6. Tack ! Garnet är hur underbart som helst. Men helt plötsligt har jag tre sjalar som alla är "o-blockade":) Måste ta mig i kragen.

    SvaraRadera