tisdag 9 november 2010

Amigurumi

I höst (18:e september) var det en Hantverksfestival här i Skellefteå. Där hade man möjlighet att shoppa loss bl a garn, pärlor och scrapattiraljer. Det fanns även en del olika workshops bl a makramé, stickning och amigurumi. Jag var med på amigurumi där ledaren heter Natasha. Vi fick virka en kylskåpsmagnet, kanske i första hand för de som inte har virkat förut. Av en slump så fick jag syn på Natashas hemsida och kan inte låta bli att ge fler chansen att kika på hennes alster. Hon hade några med sig som vi fick hålla i och beundra. Vilka konstverk ! Och hon är snabb ! Ca 8 timmar per amigurumi.
Nu är sidan på ryska men bilderna kan man titta på.
Natashas amigurumis

3 kommentarer:

  1. va tusan den hantverksmässan missade jag ju helt attans men den kommer kanske tillbaka nästa år...

    SvaraRadera
  2. Verkar som en bra helg =)
    Du, jag undrar om en sak när du stickade Holden Shawlette. Jag har stickar klart spetsdelen nu & ska göra 2 varv med rätstickning. Det första varvet rätstickning är på rätsidan - minns du om du gjorde ökning (+4 m) på det varvet? Kram Alexandra

    SvaraRadera
  3. Hej Alexandra !
    Jag stickade bara två varv med rätstickning utan ökningar och sedan avmaskningen. Men det funkar säkert med vilket som:)
    Lycka till.
    Kram
    Lissan

    SvaraRadera