måndag 8 november 2010

Garnvinst:)

Vilken tur ! Jag har vunnit Skogsflickans fina petrolfärgade garn . Tack så hemskt mycket !
Det är många projekt som finns på "vill-göra" listan, så jag är inte säker på vad det ska bli.
Just nu stickar jag som besatt på Hawthorne, blir inte riktigt klok på hur mycket garn som kommer att behövas. Jag har läst om alla som har stickat den, i varierande garnkvaliteer, det verkar vara allt mellan just över 400 m till över 700 m.
Suck, jag som bara har 460 m.  Nåja. det ger sig säkert på ena eller andra sättet. Just stickar jag med stickor nr 5, men funderar på att sticka de korta varven med nr 4.. Kanske det ska fungera.
Håller tummarna och fortsätter att sticka.

2 kommentarer:

  1. Jag har sett en del som stickat de sista varven i en kontrastfärg, det är ju en lösning om garnet inte räcker - det blir jättefint så också. :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Ulrika!
    Jag hade så tur att garnet räckte:)
    Men det kan vara bra att veta till nästa gång.

    SvaraRadera