onsdag 1 december 2010

Kallt kallt kallt kallt kallt

Jag hatar att frysa. På riktigt, det är absolut det värsta jag vet. Idag har jag haft vinterskorna på hela dagen och dubbla sjalar runt öronen. Nja, så kallt var det väl inte, men jag fick inte upp värmen.
Till lunch blev jag "utlurad" på en supersnabb shoppingrunda med min dotter, och jag bara råkade slinka in på Saras Garn. Och jag bara MÅSTE köpa med mig lite tröstgodis, bara ett enda ynka litet nystan.
Suck, det är ju så att jag har belagt mig själv med Totalt garnköpstopp, men ett sånt litet nystan kan väl ändå inte spela någon roll:)  Vad jag ska sticka ? Jaa, jag är inte säker,men det kanske blir en liten "drägellapp".
Eller möjligtvis att jag kan kombinera med något enfärgat garn.


4 kommentarer:

  1. Hej!

    lite tröst kan man behöva denna vargavinter.

    Fin blogg du har och kul att du vill vara med i min tävling.

    mvh
    Åsa

    SvaraRadera
  2. Hej !
    Ja, tänk så glad man kan bli, av ett litet nystan med helt underbara färger:)

    SvaraRadera
  3. Dreggellappen håller jag med på med 0) Men tror din blir klar före min fast du startar långt efter =) Jag inspirerades av Monicas dreggellapp på Sticklägret. Ska försöka ha den klar till jul eller ha som stickning under julledigheten. Och min Holden Shawlette håller på att bli ett ufo :( Får verkligen inte till avmaskningen.. Nu väntar frukost & jobb, kallt här oxå, har tingat på skjuts till jobbet för att skona lungorna =) Må gott =)

    SvaraRadera
  4. Hej Alexandra!
    Det blev en dreggellapp, startade nu i afton. Men jag har startat MÅNGA projekt just nu, så då går det sakta med allihop....Jag hjälper dig gärna med avmaskningen, maila mig om vad det är som du har fastnat på.
    Há det bra!

    SvaraRadera