torsdag 13 januari 2011

Dålig sömn ?!

Nu är julen utdansad ! Och solen har visat sig i alla fall 2 ggr den sista veckan, ljuvligt. Kanske vi får se den i helgen också.
Det är många projekt som har blivit färdiga under den sista månaden. Men inga kort har blivit tagna ännu, så lite solsken skulle inte vara så dumt:)

Just nu drömmer jag om att sticka en sån här mönstret är inhandlat men inte garnet. Jag har ju garnköpstopp !!
Nåja, jag skulle ju kunna göra ett litet undantag, om jag bara visste vilket garn jag ville sticka med.
Helst i vintervitt tror jag, eller kanske någon dov inte så mörk grönfärg eller varför inte rosa...
Jag får klura på det ett tag till. Det finns fortfarande en hel del stickningar som inte är klara i min stickkorg.....

Men just det, läste en rubrik om att man får bättre sömn av att läsa och att sticka !? Ja, kanske det :)
Jag brukar säga att om jag inte stickar då sitter jag alldeles säkert och läser. Och i normalfall har jag inte några problem med att sova. Så visst säkert, men som sagt jag läste bara rubriken.

2 kommentarer:

  1. Kära bekymmer & sjalen är verkligen fin, kan du inte bestämma dig får du sticka en vit, en grön & en rosa =) Jag har inte avlagt ngt löfte om köpstop, men blivit taggad av att sticka klart ett ufo per månad, de blir 12 på ett år. Har nog inte så många, men några i a f. Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Ja Alexandra, det kan nog fort bli flera i det mönstret. Jag blev helsåld direkt. Men som sagt, jag har inte riktigt kommit till skott ännu:)

    SvaraRadera