söndag 18 oktober 2009

Garnshopping

Till min häpnad hittade vi en garnaffär i Alanya, första dagen som vi var ute och tittade oss omkring. Den var pytteliten med garn överallt även på golvet. Språkförbistringen var total men "superwash" och "acryl" var två ord som vi förstod allihop. Jag köpte 100 gr mohair/acryl i en tunn härlig kvalite rosa såklart, kan kanske bli en sjal. Lite garn till sockar hittade jag också. Det beigemelerade riktigt längtar jag efter att börja sticka med. Får klämma på det ett tag till innan jag kommer till skott.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Idag kom mitt garn och te paket, tack så mycket! Jättefint garn, och blåbärste är en av mina favoritsmaker, så det blev helt rätt.
    Hoppas du kommer igång med bloggandet igen!
    Hälsningar
    Clara

    SvaraRadera
  2. Jag var i Marmaris nyligen och hittade garn där också, men oj så mycket syntetgarner..

    SvaraRadera